سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر خداوند از نافرمانى خود بیم نمى‏داد ، واجب بود بشکرانه نعمت‏هایش نافرمانى نشود . [نهج البلاغه]
 
شنبه 87 خرداد 25 , ساعت 6:0 عصر

سلمان می گوید: امیر المومنین علیه السلام سرگرم غسل پیامبر صلوات الله علیه و آله بود، من از آنچه که مردم در بیرون خانه انجام می دادند به او خبر می دادم و گفتم هم اکنون ابوبکر بر منبر پیامبر صلوات الله علیه و آله نشسته و مردم نه با یک دست بلکه با دو دست، با او بیعت می کنند.

امام علیه السلام فرمودند: ای سلمان هیچ فهمیدی اولین کسی که روی منبر پیامبر صلوات الله علیه و آله با او بیعت کرد که بود؟ سلمان: همینقدر می دانم که او را در سقیفه بنی ساعده دیدم که با انصار مخاصمه می کرد. و اول کسی که با او بیعت کرد بشیر بن سعد بود. بعد از او ابو عبیده سپس عمر بن خطاب و سالم غلام ابن حذیفه و معاذ بن جبل.

امیر المومنین علیه السلام: درباره آنها از تو سوال نکردم، بگو آیا فهمیدی اول کسی که از منبر بالا

رفت و با او بیعت کرد که بود؟ سلمان: نفهمیدم ولی پیرمرد سالخورده ای را دیدم که بر عصا تکیه کرده و در میان دو چشمش جای سجده بود و گریه می کرد تا از منبر بالا رفت و در حال گریه گفت: شکر خدا را که قبل از مردن ، تو را در اینجا می بینم، دستت را دراز کن ترا بیعت کنم. ابوبکر دست خود را پیش برد و او بیعت نمود و گفت: روزی است مانند روز آدم و از منبر پایین آمد و از مسجد خارج شد.

امیر المومنین علیه السلام: آیا او را شناختی؟ سلمان: نه، ولی از سخنانش ناراحت شدم، گویا او مرگ پیامبر صلوات الله علیه و آله را به مسخره گرفته بود.

امیر المومنین علیه السلام: او شیطان بود، خدا لعنتش کند، پیامبر صلوات الله علیه و آله به من خبر داده بود. ( احتجاج طبرسی، ج 1، ص 106- علی آئینه حق نما، ص 111 )


یکشنبه 87 خرداد 19 , ساعت 1:12 عصر

متلاشی شدن کوه از تجلی نور حضرت علی (علیه السلام)

  حاج ملا احمد اشرفی مازندرانی در کتاب اسرار الشهادة نقل می کند که چون موسی از جانب قوم گفت: رب ارنی انظر الیک و جواب لن ترانی و لکن انظر الی الجبل، شنید حق تعالی فرمود به یکی از کروبین، که از نور علی بن ابیطالب علیه السلام خلق شده بود، که نقاب از صورت خود بردار. پس از نور آن کروبی، جبل مندک شد و زیر و زبر گردید و خر موسی صعقا یعنی ای موسی تو تاب دیدن وطاقت مشاهده ی جمال یکی از کروبین که از نور علی علیه السلام خلق شده نداری چه او ازجمله معانی جمال الهی است، پس وقتی که کوه طاقت نیاورد تو چگونه طاقت خواهی آورد؟!

 


پنج شنبه 87 خرداد 2 , ساعت 9:12 عصر

چه اانتظار عجیبی؟

عجیب تر که چه آسان،نبودنت شده عادت،

چه بی خیال نشستم، نه کوششی نه وفایی فقط نشسته و گفتم

                                                                                    خدا کند که بیایی

اللهم عجل لولیک الفرج



لیست کل یادداشت های این وبلاگ